دی سینما سیاوش سریال جیران عاشق شد؛ معشوقه کیست؟ - دی سینما

دیدار دوباره‌ی سیاوش و سارا گرجی در سریال جیران

سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی و تهیه کنندگی اسماعیل عفیفه که این روزها در حال پخش از نمایش خانگی است با استقبال بسیاری مواجه شده و داستان هر کدام از شخصیت های آن تاحدودی مشخص شده است.

یکی از جذابیت های مهم سریال جیران، عشق سیاوش پنج سنگی به خدیجه تجریشی یا همان جیران خاتون بود که با ورود جیران به دربار شاه، ناکام ماند و سیاوش تبدیل به یکی از قراول های ارگ شاهی و جیران تبدیل به سوگلی ناصرالدین شاه شد. 

سیاوش عشق خود را فراموش نکرد اما به درخواست جیران در کنارش ماند و او را برای رسیدن به اهدافش همچون مادر ولیعهد شدن کمک کرد اما در قسمت بیستم سریال داستان دیگری برای سیاوش رقم خورد که در این بخش از دی سینما به آن می پردازیم.

بازیگران سریال جیران

فاطمه مسعودی فر و امیرحسین فتحی در سریال جیران

امیرحسین فتحی و فاطمه مسعودی فر در سریال جیران

سیاوش با بازی امیرحسین فتحی یکی از شخصیت های اصلی سریال جیران است که بارها و بارها به جیران در رسیدن به جایگاه مهدعلیا شدن کمک کرد.

او در قسمت های ابتدایی سریال برای مانع شدن از ازدواج جیران و شاه، از تجریش به سمت دربار شاهی به راه افتناد و در مسیر شبی را در یک کاروانسرا گذراند. سیاوش در این شب شاهد حمله راهزنان به کاروانرا بود و برای نجات جان یک دختر، جان خود را به خطر انداخته و زخمی شد.

آن روز گذشت و سیاوش دیگر هرگز آن دختر را ندید تا اینکه جیران برای یافتن گردنبند ماه از سیاوش خواست تا در بازار از خاتون های قاجار سرقت کرده و گردنبند را بدست آورد.

سیاوش نیز مانند همیشه به کمک جیران رفت و در بازار به هنگام سرقت گردنبند متوجه شد سارای گرجی همان دختری است که در کاروانسرا برای نجات او زخمی شده بود. سیاوش گردنبند را دزدید اما آن را به جیران نداد و این امکان را به وجود آورد که دل به دختر گرجی داده باشد.

سارای گرجی و سیاوش

سارای گرجی  که سارق گردنبند خود را شناخته بود در نامه ای به او نوشت:

 آن روز شناختمت جوانمرد

تو هموان جوانی هستی که در کاروانسرابرای نجات من جان عزیز خودش را به خطر انداخت. به همین دلیل هنگام وارد شدن به حرمسرا از خواجه ها خواستم تا بابت هجمه وارد شده به کاروان سکوت کنند تا مبادا مورد مواخذه قرار گیرم.

آن روز به هنگام دزدی، نقاب داشتی و من نمی دانستم کسی که قصد دزدی زیورآلات من را دارید تویی اما وقتی چشمت به چشمم افتاد هم صدایت لرزید و هم نگاهت.

به عیسی مسیح قسم همان لحظه فهمیدم تویی اما جرئت ابراز نداشتم. پیش خواجه ها که برگشتم سکوت کردم چون معتقدم تو عیاری نه طرّار. تو شبیه همان جوانهایی هستی کهدر قصه های هزار و یک شب زندگی می کنند. 

سیاوش پنج سنگی 

من سارا دختری بی پناه از بلاد گرجستان، اینجا در حرمسرای شاه شما اسیرم. تو یکبار مرا از اسارت راهزنان رهانیدی و از تو می خواهم کمکم کنی تا بگریزم.

سارا و سیاوش در سریال جیران

دیدار دوباره فاطمه مسعودی فر و امیرحسین فتحی در سریال جیران

مختصری درباره امیرحسین فتحی و فاطمه مسعودی فر

امیرحسین فتحی بازیگر فیلم و سریال های کشورمان متولد ١٠ مهر ١٣٧٢ و فرزند حسن فتحی کارگردان سینما و تلویزیون است.

او با سریال مامور بدرقه در ۱۳ سالگی وارد عرصه بازیگری شد اما اولین تجربه حرفه ای او مربوط به فیلم سینمایی کیفر می باشد. امیرحسین فتحی با حضور در سریال شهرزاد و بازی در نقش صابر عبدلی به شهرت رسید. 

سریال جیران دومین همکاری او با پریناز ایزدیار و پدرش حسن فتحی در مقام کارگردان است که با نقش سیاوش پنج سنگی بسیار درخشید.

امیرحسین فتحی

امیرحسین فتحی(عکس از سمیرا اسدیان) و فاطمه مسعودی فر(عکس از سروش منوچهری)

فاطمه مسعودی فر بازیگر جوان کشورمان ۵ اسفند ۱۳۷۴ در تبریز متولد شد و فعالیت هنری خود را از ۲۰ سالگی آغاز کرد. 

او فارغ‌التحصیل ادبیات انگلیسی است و از سال ۱۳۹۴ فعالیت هنری خود را با تئاتر آغاز کرد و در سال ۱۳۹۷ در فیلم پوست به کارگردانی برادران ارک، مقابل دوربین رفت. بازی در نقش یارای گرجی در سریال جیران، جدیدترین فعالیت بازیگری خانم مسعودی فر است.

او در این سریال نقش دختری از سرزمین گرجستان را بازی می کند که برای نجات جان برادرش حاضر به زندگی در حرمسرای شاه شده و تا پای مسموم کردن شاه نیز پیش می رود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 756 views بار دسته بندی : سینما ، تئاتر ، تلویزیون تاريخ : 26 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها