دی سینما عوارض تزریق بوتاکس - دی سینما

عوارض تزریق بوتاکس بسیار کم است و مهم ترین توصیه ما به شما این است که توسط بهترین دکتر بوتاکس در تهران در معتبرترین مرکز پوست و مو تزریق بوتاکس را انجام دهید. ممکن است عوارض جانبی در نواحی مختلف صورت بروز کند. تزریق بوتاکس یکی از روش های کم تهاجمی و موثر برای جوانسازی پوست و همچنین رفع چین و چروک صورت می باشد. حدود ۵۰ سال است که در زمینه پزشکی از بوتاکس و سم بوتولونیوم برای درمان مشکلات مختلف استفاده می شود و همچنین در ۱۵ سال اخیر، کاربردهای زیبایی نیز به استفاده های بوتاکس اضافه شد. به گفته پزشکان، بوتاکس یک روش بسیار ایمن و کم عارضه می باشد.

نکات مهم درباره تزریق بوتاکس

اگر قصد تزریق  بوتاکس دارید، مهم است که به بهترین دکتر بوتاکس مراجعه کنید. اگرچه ممکن است تزریق نزد افرادی که مجوز تزریق بوتاکس ندارند، ارزان تمام شود اما انجام این کار می تواند خطر ابتلا به عوارض بوتاکس را در افراد افزایش دهد. بوتاکس ۳ الی ۶ ماه ماندگار خواهد بود و اگر خطایی هنگام تزریق بوتاکس رخ دهد آثار آن تا ۳ ماه باقی خواهد ماند.

عوارض تزریق بوتاکس

در ادامه به عوارض بعد از تزریق بوتاکس اشاره خواهیم کرد:

قرمزی

قرمزی محل تزریق واکنش طبیعی بدن به هر روش درمانی است که این عوارض معمولا بسیار خفیف هستند و با گذشت چند ساعت از بین می رود و نیاز به درمان و مراقبت نمی باشد. شدت قرمزی به میزان بوتاکس تزریق شده و ضخامت سوزن بستگی دارد. پیشگیری از بروز این عوارض بستگی به تجربه پزشک دارد. برای جلوگیری از این عوارض می توانید به بهترین دکتر بوتاکس در تهران مراجعه کنید. استفاده از سوزن نازک و با کیفیت، تزریق آهسته و میزان کم بوتاکس و همچنین استفاده از کمپرس سرد بعد از تزریق می تواند از شدت قرمزی و تورم بکاهند.

سر درد و حالت تهوع

یکی از رایج ترین عوارض بوتاکس سر درد و تهوع است. این دو عارضه در ۱۵ درصد از زیباجویان مشاهده می شود. سردرد و حالت تهوع بسیار خفیف بوده و برای کسانی رخ می دهد که اولین بار بوتاکس تزریق می کنند. ماندگاری این دسته از عوارض بین سه الی چهار روز می باشد. آسیب های ایجاد شده در محل تزریق، استرس و سابقه سردردهای میگرنی در ایجاد این عوارض موثر هستند. برای درمان سردرد از داروهای مسکن یا قرص های ضد میگرن استفاده کنید.

درد

میزان درد به آستانه درد زیباجو بستگی دارد. به طور کلی درد ناشی از تزریق بوتاکس را تمام زیباجویان می توانند تحمل کنند. می توانید برای کاهش درد یک ساعت قبل از مراجعه به مطب از استامینوفن استفاده کنید. پزشک قبل از تزریق از کرم های بی حسی و موضعی برای زیباجو استفاده می کند تا مقداری از درد هنگام تزریق کاهش یابد. درد ممکن است تا ۳۰ دقیقه بعد از اتمام تزریق ادامه داشته باشد اما مدت زمان درد موقت است و بعد از یک ساعت بهبود می یابد.

کبودی

کبودی ناشی از تزریق به دلیل سوراخ شدن عروق خونی در محل تزریق رخ می دهد. معمولا این اتفاق ناشی از این است که محل عروق خونی، قبل از تزریق بوتاکس به خوبی توسط پزشک شناسایی نشده است. ممکن است در طی فرآیند تزریق به عروق خونی آسیب وارد شود. کبودی بعد از تزریق بوتاکس زمانی قابل مشاهده است که پزشک مهارت کافی در تزریق بوتاکس را نداشته باشد. برای پیشگیری از این عوارض باید از کرم هایی که حاوی عصاره گیاهی هستند، استفاده نمایید به دلیل این که این دسته از داروها برای رفع کبودی بسیار موثر هستند. در ادامه به اقداماتی که باید قبل از تزریق بوتاکس انجام دهید تا از بروز هرگونه عوارض جلوگیری شود:

  1. حین تزریق بوتاکس باید بنشینید.
  2. عروق خونی باید قبل از تزریق شناسایی شود.
  3. پزشک با فشار دادن محل تزریق می تواند احتمال کبودی را کاهش دهد.

سایت تاپتنا با دارا بودن بیش از هزاران بازدید ماهانه بعنوان یکی از برترین و پر بازدیدترین وب سایتهای تخصصی در زمینه آرایشی و بهداشتی،‌ سلامتی و زیبایی می‌باشد. تمامی بازدیدکنندگان سایت تاپتنا علاقه مند به حوزه های زیبایی و سلامتی هستند. بنابراین تبلیغات در سایت تاپتنا برای پزشکان، کلینیک های زیبایی و شرکت های فعال در حوزه پزشکی و زیبایی میتواند کاملا هدفمند باشد.

اقدامات لازم قبل از تزریق بوتاکس

در ادامه به اقدامات لازم قبل از تزریق بوتاکس اشاره خواهیم کرد:

  • اگر بدنتان به برخی از داروها واکنش نشان می دهد در جلسه مشاوره به پزشک خود اطلاع دهید.
  • به مدت دو هفته قبل از تزریق از استعمال دخانیات و از نوشیدن، نوشیدنی های الکل دار پرهیز کنید.
  • قبل از تزریق بوتاکس صورت خود را با شوینده بشویید.
  • از مصرف داروهای حساسیت زا و التهابی خودداری کنید.
  • از پزشک خود بخواهید در جلسه مشاوره تمام اطلاعات لازم را در رابطه با بوتاکس به شما ارائه دهد.

کلام آخر

فلج نشدن عضلات یکی دیگر از عوارض بوتاکس می باشد که در صورت عدم استفاده از دوزهای مناسب دارو وهمچنین تزریق در محل نامناسب رخ می دهد. در مواردی مقاومت نسبت به سم بوتولونیم در برخی از افراد مشاهده شده است که در این حالت، تزریق بوتاکس هیچ تاثیری بر عضلات نمی گذارد. واکنش های عمومی بدن نسبت به ماده بوتاکس بسیار نادر می باشد و تا به امروز واکنش های حساسیتی به بوتاکس منتشر نشده است. اگر پزشک مهارت و تجربه کافی را داشته باشد، اصلا جای نگرانی در رابطه با عوارض بعد از تزریق بوتاکس نمی باشد. از شما عزیزان سپاسگزاریم که ما را همراهی کردید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 411 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 1 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.