دی سینما رژیم غذایی پیشگیری از سرطان بخش دو - دی سینما

 

به جای نوشابه های شیرین، غلات شیرین، نان سفید، ماکارونی و غذاهای فرآوری شده مانند پیتزا، از غلات کامل تصفیه نشده مانند گندم کامل یا نان چند دانه، برنج قهوه ای، جو، کینوا، غلات سبوس دار، بلغور جو دوسر و سبزیجات غیر نشاسته ای استفاده کنید. این می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ و پروستات رژیم آنلاین را کاهش دهد و همچنین به شما در رسیدن به وزن سالم کمک کند.

 

گوشت فرآوری شده و قرمز را محدود کنید

بسیاری از مطالعات مختلف ارتباط بین خطر ابتلا به سرطان و خوردن گوشت های فرآوری شده مانند بیکن، سوسیس، هات داگ، پپرونی و سالامی را نشان داده اند. خوردن حدود ۲ اونس (۵۰ گرم) گوشت فرآوری شده در روز خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را ۲۰ درصد افزایش می دهد. این می تواند به دلیل نگهدارنده های نیترات یا سایر مواد مورد استفاده در فرآوری گوشت باشد، اگرچه عوامل خطر سرطان نیز با خوردن گوشت قرمز افزایش می یابد. ایمن ترین راهبرد این است که به جای تکیه بر گوشت قرمز، میزان گوشت فرآوری شده را محدود کنید و رژیم غذایی خود را با جستجوی منابع پروتئینی دیگر مانند ماهی، مرغ، تخم مرغ، آجیل و سویا تغییر دهید.

 

غذای خود را به روش های سالم آماده کنید

انتخاب غذای سالم تنها عامل مهم در پیشگیری از سرطان نیست. همچنین نحوه تهیه، نگهداری و طبخ غذایتان اهمیت دارد.

 

افزایش فواید مواد غذایی برای مبارزه با سرطان

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند از خوردن همه آن غذاهای عالی برای مبارزه با سرطان، مانند میوه ها و سبزیجات، بیشترین فواید را ببرید:

 

حداقل مقداری از میوه ها و سبزیجات خام بخورید زیرا دارای بالاترین میزان ویتامین و مواد معدنی هستند، اگرچه پختن برخی از سبزیجات می تواند ویتامین ها را در دسترس بدن ما قرار دهد.

 

هنگام پختن سبزیجات فقط تا زمانی که نرم شوند بخارپز کنید. این باعث حفظ بیشتر ویتامین ها می شود. پختن بیش از حد سبزیجات بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی را از بین می برد. اگر سبزیجات را می جوشانید، از آب پخت و پز در سوپ یا ظرف دیگری استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمام ویتامین ها را دریافت می کنید.

 

تمام میوه ها و سبزیجات را بشویید. برای شستشو از برس سبزیجات رژیم آنلاین استفاده کنید. شستشو تمام باقی مانده آفت کش ها را از بین نمی برد، اما آن را کاهش می دهد.

 

غذا را با گیاهان و ادویه های تقویت کننده سیستم ایمنی طعم دار کنید. سیر، زنجبیل و پودر کاری نه تنها طعم و مزه می بخشند، بلکه مواد مغذی ارزشمندی را برای مبارزه با سرطان به آن اضافه می کنند. سایر انتخاب های خوب شامل زردچوبه، ریحان، رزماری و گشنیز است. سعی کنید از آنها در سوپ، سالاد، و کاسرول استفاده کنید.

 

نکاتی برای کاهش مواد سرطان زا

مواد سرطان زا مواد سرطان زا هستند که در غذا یافت می شوند. آنها می توانند در طی فرآیند پخت و پز یا نگهداری – بیشتر در رابطه با گوشت – و زمانی که غذا شروع به فاسد شدن می کند تشکیل شود. نمونه‌هایی از غذاهایی که مواد سرطان‌زا دارند عبارتند از: گوشت‌های پخته، خشک شده و کنسرو شده (مانند بیکن، سوسیس، گوشت گاو). گوشت سوخته یا ذغالی شده؛ غذاهای دودی؛ و غذاهایی که کپک زده اند.

 

برای کاهش قرار گرفتن در معرض مواد سرطان زا:

 

روغن ها را روی حرارت زیاد نپزید. پخت و پز یا پخت با حرارت کم (کمتر از ۲۴۰ درجه) از سرطان زا شدن روغن ها یا چربی ها جلوگیری می کند. به جای سرخ کردن، سرخ کردن در ماهیتابه و تفت دادن، روش های سالم تری مانند پخت، آب پز، بخار پز یا آب پز را انتخاب کنید.

 

راحت برو کباب. سوزاندن یا زغال کردن گوشت باعث ایجاد مواد سرطان زا می شود. اگر می‌خواهید کباب کنید، مرتباً آن را برگردانید تا ذغال نشود، گوشت را زیاد نپزید و مطمئن شوید که در دمای مناسب (نه خیلی داغ) بپزید. هنگامی که چربی روی شعله می‌ریزد، می‌تواند ماده شیمیایی دیگری را نیز آزاد کند که با سرطان مرتبط است، بنابراین اگر می‌توانید برش‌های کم‌چرب‌تر گوشت را انتخاب کنید.

 

روغن ها را در یک مکان تاریک خنک در ظروف دربسته نگهداری کنید، زیرا در معرض گرما، نور و هوا به سرعت فاسد می شوند.

 

از غذاهایی که به نظر می رسد یا بوی کپک دارند خودداری کنید، زیرا احتمالا حاوی آفلاتوکسین رژیم آنلاین است، یک ماده سرطان زا قوی که بیشتر در بادام زمینی کپک زده یافت می شود. آجیل ها اگر در یخچال یا فریزر نگهداری شوند مدت بیشتری تازه می مانند.

 

مراقب چیزهایی که در مایکروویو می گذارید باشید. برای پوشاندن غذای خود در مایکروویو به جای پوشش پلاستیکی از کاغذ مومی استفاده کنید. و همیشه از ظروف مایکروویو استفاده کنید.

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 352 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.