دی سینما راه اندازی تعمیرگاه در کانادا - دی سینما

صنعت راه اندازی تعمیرگاه در کانادا و کلا اداره یک تعمیرگاه، عمدتا به ارائه خدمات تعمیر و نگهداری مکانیکی یا الکتریکی برای وسایل نقلیه موتوری مانند اتومبیل، کامیون، وانت و تریلرهای شهری، جاده ای و تجاری مشغول هستند، گفته می شود. تعمیرکارها و مکانیک ها در کانادا اغلب به صورت مستقل برای تعمیرگاه های کوچک، گاراژها و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات خودرو کار می کنند.

تعمیرگاه هایی که در حال فعالیت در کانادا هستند، خدمات رایج و معمولی که در تعمیرگاه های سایر نقاط دنیا ارائه می شوند را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

مراحل راه اندازی تعمیرگاه در کانادا

یک ایده تجاری خوب ارائه دهید

یک کسب و کار موفق در هر کجای دنیا که باشد با یک ایده خوب شروع می شود. درباره مهارت ‌های خودتان بیشتر فکر کنید، روندهای فعلی را مشاهده کنید و به دنبال راه ‌هایی برای بهبود کیفیت یا ارائه چیز جدیدی به بازار باشید. حتما قبل از اینکه زمان و پول جدی سرمایه گذاری کنید، ایده خودتان را به طور کامل آزمایش کنید.

یک طرح تجاری بنویسید

بهترین راه برای آزمایش ایده، تبدیل آن به یک طرح تجاری است. این کار به شما امکان می دهد که همه چیز را در مورد صنعت، محصولات و بازار کسب و کار خودتان در کانادا به طور کامل بررسی کنید. همچنین طرحی برای ارائه به سرمایه گذاران و وام دهندگان در اختیار شما قرار می دهد.

قبل از راه اندازی تعمیرگاه در کانادا، باید یک طرح تجاری کامل داشته باشید. با این حال، در اوایل فرآیند، ممکن است به سرعت یک برنامه تهیه کنید که به شما نشان دهد آیا ایده تجاری شما قابل اجرا است یا خیر.

یک نام برنده برای کسب و کارتان انتخاب کنید

انتخاب نام تجاری مناسب با ملاحظات قانونی و بازاریابی همراه است. در کانادا، هر صاحب کسب ‌و کار باید هنگام نام‌ گذاری کسب‌ و کارش، مسائل قانونی را در نظر بگیرد.

به دنبال تامین مالی باشید

در حالی که برخی از مالکان می توانند کسب و کارهای جدیدشان را از جیب خودشان تأمین مالی کنند، بسیاری دیگر برای شروع به کار نیاز به تزریق مالی از منابع دیگر دارند.

گزینه های زیادی برای بررسی در این زمینه وجود دارد، از تامین مالی بدهی گرفته تا تقسیم سهام و کمک های مالی دولتی. تفاوت های بین هر نوع تامین مالی را بررسی کنید و مطمئن شوید که برای تقبل تعهدات هر نوع تامین مالی که انتخاب می کنید آماده هستید.

مجوز کسب و کار دریافت کنید

داشتن مجوز کسب و کار برای همه مشاغل ضروری نیست، اما بسیاری از مشاغل جدید قبل از اینکه بتوانند به طور قانونی در شهرداری فعالیت کنند، باید مجوزهای تجاری دریافت کنند.

بسته به نوع کسب و کاری که راه انداری می کنید، ممکن است به مجوزهای دیگری نیز نیاز داشته باشید. BizPaL یک ابزار مفید برای بررسی مجوزهایی است که برای راه اندازی کسب و کارتان نیاز دارید.

برای GST/HST ثبت نام کنید

در بیشتر موارد، مگر اینکه درآمد ناخالص کسب و کار جدید شما برای چهار فصل متوالی زیر ۳۰۰۰۰ دلار باقی بماند، باید برای مالیات کالا و خدمات (GST) و مالیات فروش هماهنگ (HST) ثبت نام کنید.

حتی اگر در شروع راه اندازی تعمیرگاه در کانادا پول زیادی به دست نمی آورید، بهتر است به دلیل اعتبارات مالیات ورودی (Input Tax Credits) فورا برای GST/HST ثبت نام کنید. اعتبارات مالیات ورودی، اساساً راه شما برای بازگرفتن بخشی از هزینه ای است که کسب و کار شما به منظور خرید یا پرداخت برای استفاده تجاری متقبل شده است.

برای مالیات بر فروش استانی ثبت نام کنید

برخی از استان ها مالیات فروش خود را با GST فدرال هماهنگ نکرده اند و در این استان ها باید برای جمع آوری و پرداخت مالیات استانی مناسب هم ثبت نام کنید. اگر در آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا یا ساسکاچوان تعمیرگاه خودتان را راه اندازی می کنید، باید به عنوان جمع کننده مالیات فروش استانی (PST) ثبت نام کنید. در کبک، باید برای مالیات فروش کبک (QST) ثبت نام کنید.

برای استخدام کارمند آماده شوید

هنگامی که در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید، استخدام کارمندان ممکن است آخرین چیزی باشد که از ذهن شما عبور می کند. برای اطمینان از اینکه از نظر قانونی برای استخدام کارمندان در کانادا تحت پوشش هستید، آماده شوید. این شامل رسیدگی به کسورات حقوق و دستمزد، بیمه غرامت کارگر و بیمه اشتغال است.

بیمه تجاری تکمیلی بخرید

علاوه بر بیمه شغلی مورد نیاز قانونی، کسب و کار شما ممکن است به حفاظت و پوشش بیشتری نیاز داشته باشد. خط‌ مشی ‌های مختلفی برای پوشش اموال، مسئولیت عمومی، وقفه در کسب‌ و کار، افراد کلیدی و ناتوانی در کانادا وجود دارد. مطمئن شوید که این گزینه ها را با یک نماینده بیمه و وکیل در میان می گذارید تا مشخص شود کدام یک برای کسب و کار شما مناسب است.

هزینه راه اندازی تعمیرگاه در کانادا

اگر خودتان در تعمیرات خودرو تخصص دارید و می خواهید به عنوان مکانیک در آن فعالیت داشته باشید، می توانید بخشی از این هزینه را کاهش دهید. اما اگر قصد خرید یک تعمیرگاه و سرمایه گذاری در آن و یا استخدام تعدادی مکانیک و شاگرد جدید را دارید، باید حقوق آن ها را مد نظر بگیرید. این موارد به همراه هزینه دستگاه ها تا چند صد هزار دلار کانادا می تواند هزینه داشته باشد، پس اگر قصد دارید هزینه های راه اندازی کلینیک در کانادا را حساب کنید، می توانید از وب سایت گنجینه ارز که شامل گزینه هایی مانند نرخ دلار کانادا امروز و حتی قیمت طلا در کانادا است، استفاده کنید.

خرید تعمیرگاه در کانادا بهتر است یا اجاره تعمیرگاه در کانادا؟

یکی از سوالات مهمی که در ذهن علاقه‌ مندان به سرمایه‌ گذاری از طریق راه اندازی تعمیرگاه وجود دارد این است که خرید تعمیرگاه بهتر است و یا اجاره آن؟ پاسخ اجمالی به سؤال این است که برای سرمایه ‌گذارانی که از ایران وارد کانادا می ‌شوند، اجاره تعمیرگاه گزینه بهتری است.

اول اینکه هزینه خرید یک تعمیرگاه در کانادا بسیار بالاست و شما باید قادر به پرداخت این مبلغ باشید. قیمت تعمیرگاه ها نیز بستگی به مکان، میزان فروش، وسعت و… تفاوت بسیار زیادی دارد و نمی‌توان عدد خاصی برای آن ارائه داد. با این‌ حال خریداری یک تعمیرگاه مناسب در کانادا ممکن است تا چند میلیون دلار هزینه داشته باشد.

مشکلی که وجود دارد این است که برای کسانی که به ‌تازگی و با ویزای موقت سرمایه‌ گذاری وارد کانادا می ‌شوند، امکان دریافت وام بانکی سنگین وجود ندارد و آنها باید کل این مبلغ را به صورت نقد بپردازند. به همین دلیل خرید تعمیرگاه برای این افراد چندان منطقی نخواهد بود.

 

خرید تعمیرگاه در کانادا در صورتی به ‌صرفه است که شما بتوانید ۶۰ تا ۷۰ درصد مبلغ خرید را از طریق وام تأمین کنید و تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد باقی مانده را خودتان بپردازید. البته خرید تعمیرگاه این مزیت را دارد که با افزایش قیمت ملک، قیمت تعمیرگاه شما نیز افزایش پیدا می‌کند و بنابراین از این ‌جهت می‌تواند برای شما سودمند باشد.

برخلاف خرید، اجاره تعمیرگاه در کانادا نیاز به سرمایه بسیار کمتری دارد. معمولاً قراردادهای اجاره تعمیرگاه در کانادا به صورت ۵+۵+۵ تنظیم می ‌شوند. به این ترتیب که مدت ‌زمان اولیه قرارداد اجاره ۵ سال است و پس از اتمام ۵ سال، در مورد قیمت جدید با توجه‌ به شرایط تورم مذاکره مجدد صورت خواهد گرفت و این روند به همین شکل تا ۱۵ سال ادامه خواهد داشت.

در این مدت مالک حق باز پس ‌گیری ملک از شما را ندارد و تنها می‌ تواند هر ۵ سال یکبار باتوجه‌ به نرخ تورم، میزان اجاره را افزایش دهد.

توجه به این نکته ضروری است که برای اجاره کردن تعمیرگاه، شما باید بتوانید مالک را قانع کنید که می ‌توانید بیزینس موفقی داشته باشید. همچنان که ذکر شد، معمولاً قراردادهای اجاره تعمیرگاه در کانادا بلند مدت و به صورت ۵ تا ۱۵ ساله هستند. به همین دلیل مالکین علاقه دارند که تعمیرگاه خود را به کسی اجاره دهنده که قادر به ایجاد یک بیزینس موفق و پرداخت به ‌موقع اجاره ‌بها باشد.

داشتن تجربه اداره تعمیرگاه یکی از عواملی است که باعث جلب اعتماد مالکین می‌ شود. همچنین باتوجه‌ به اینکه معمولا چند ماهی طول می ‌کشد تا تعمیرگاه شما به سود دهی برسد، بهتر است که از ابتدا به‌ اندازه ۶ ماه اجاره خود را کنار بگذارید تا در پرداخت اجاره به مشکل بر نخورید.

یکی دیگر از مزایای اجاره تعمیرگاه در کانادا این است که برخی از مالکان در صورتی که به صورت مستقیم با آنها وارد معامله شده و به توافق برسید، ممکن است از دریافت اجاره چند ماه اول از شما صرف نظر کنند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که همیشه پیدا کردن محل مناسب برای راه اندازی یک تعمیرگاه کار راحتی نیست و در بسیاری موارد برای خرید تعمیرگاه، قادر به پیدا کردن جای مناسب نخواهید بود و یا اینکه لوکیشن مناسب را پیدا می کنید اما جایی برای راه اندازی کسب و کار در این محل مناسب برای شما باقی نمانده است. در چنین مواردی، اجاره یک تعمیرگاه در یک محل مناسب، می تواند گزینه بهتری باشد.

از طرفی، با توجه‌ به اینکه در سال ‌های اخیر قیمت ملک در کانادا رشد قابل ‌توجهی داشته است، سرمایه‌گذاری از طریق خرید تعمیرگاه می ‌تواند سود خوبی را در آینده نصیب شما کند.

دیگر مزیت خرید تعمیرگاه این است که شما رئیس خودتان هستید و می ‌توانید هر طور که دوست دارید عمل کنید و کسب و کارتان را اداره کنید و همین مسئله می‌تواند دست شما را برای شکوفا کردن بیزینس تان باز بگذارد.

از معایب مهم اجاره تعمیرگاه در کانادا می‌ توان به این مسئله اشاره کرد که شما باید برای هرگونه تغییر اساسی، مجوز مالک را به دست آورید. البته توصیه می‌ کنیم که در قرارداد اجاره، بندهایی قرار دهید تا در مورد این مسئله اختیار عمل بالاتری داشته باشید.

از دیگر معایب اجاره تعمیرگاه هم می‌ توان به افزایش قیمت اجاره اشاره کرد. معمولاً درصورتی ‌که تعمیرگاه عملکرد موفقی داشته باشد، مالکین افزایش زیادی در مبلغ اجاره در نظر می گیرند و این مسئله می ‌تواند سود شما را کاهش دهد.

مزایا و معایب راه اندازی تعمیرگاه در کانادا

مزایای راه اندازی تعمیرگاه در کانادا

در حال حاضر چشم انداز شغلی خوبی برای راه اندازی تعمیرگاه در کانادا به علت کمبود افراد واجد شرایط در این زمینه وجود دارد. در صورتی که به دنبال شغلی مطمئن باشید که در آن خطر بی کار شدن شما نسبتاً کم است، راه اندازی تعمیرگاه در کانادا می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مکانیک ها و صاحبان تعمیر گاه ها در کانادا در حال حاضر از امنیت شغلی بسیار مناسبی برخوردار هستند و کمبود مکانیک خوب خودرو در آینده در این کشور وجود خواهد داشت. در واقع، از آنجایی که افراد زیادی در کانادا دیگر نمی‌ خواهند این کار را انجام دهند، آینده شغلی عالی در زمینه راه اندازی تعمیرگاه در کانادا وجود خواهد داشت و قادر خواهید بود برای مدت طولانی یک شغل مطمئن داشته باشید. به خصوص اگر بتوانید دانش تان را در زمینه خودروهای برقی هم گسترش دهید.

اگر با کار سخت مشکلی نداشته باشید و بتوانید آخر هفته ها و تعطیلات هم خدمات ارائه دهید، می توانید با راه اندازی تعمیرگاه در کانادا درآمد بسیار خوبی داشته باشید.

معایب راه انداری تعمیرگاه در کانادا

کار تعمیرگاه می تواند از نظر فیزیکی سخت باشد. نباید بخش فیزیکی و آلودگی های مختلف از جمله آلودگی صوتی را در این کار دست کم بگیرید.

در صورتی که تعمیرگاه خودرو در کانادا داشته باشید و مرتکب اشتباهی شوید، ممکن است مسئول اشتباهات شناخته شده و مجبور شوید مبالغ زیادی را به مشتریان تان بپردازید. بنابراین در چنین شرایطی حتما بیمه مناسبی تهیه کنید تا از هرگونه غافلگیری ناخوشایند در این زمینه جلوگیری کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 468 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.