دی سینما علیرضا امینی مهمان مهران مدیری در دورهمی - دی سینما

علیرضا امینی مهمان برنامه دورهمی در ۲۹ بهمن

علیرضا امینی کارگردان سینما و تلویزیون، فیلمنامه نویس، تهیه کننده و تدوین گر کشورمان مهمان روز چهارشنبه دورهمی به میزبانی مهران مدیری بود. این برنامه ساعت ۱۱ روز ۲۹ بهمن روی آنتن شبکه نسیم رفت.

نحوه ورود علیرضا امینی به فضای هنر

مهران مدیری در ابتدا آغاز فعالیت علیرضا امینی را سال ۷۲ با فیلم های کوتاه خواند که او سال ۷۵ را اعلام کرد.علیرضا امینی گفت که به صورت کاملا اتفاقی وارد این عرصه شده ام زیرا من بازیکن فوتبال بودم و در یک بازی از لیست تیم خط خوردم.

بعد از آن با پسرخاله ام که اطلاعات سینمایی خوبی داشت به سینما رفته و با همسر یکی از تهیه کنندگان در صف انتظار تهیه بلیط آشنا شدم و این خانم از ما دعوت کرد که به محل فیلمبرداری فیلم همسرش برویم. من در آن زمان هیچ شناختی از کیارستمی، حاتمی کیا و علی حاتمی نداشتم. فردای آن روز که به سر صحنه فیلمبرداری رفتم فهمیدم که مسیر زندگی را اشتباه آمدم و جای من اینجاست نه میدان فوتبال. به همین خاطر از دانشگاه و رشته رادیولوژی انصرف داده و هنر را ادامه دادم.

علیرضا امینی و مهران مدیری

تعداد ساخته های علیرضا امینی به عنوان کارگردان

علیرضا امینی در پاسخ به سوال مجری دورهمی که تعداد کارهای او را پرسید گفت که کار ساخت شانزدهمین فیلم سینمایی را شروع کرده و تاکنون ۳ سریال و تقریبا ۳۰ تله فیلم را کارگردانی کرده ام.

علیرضا امینی گفت که هر فیلمی را بر اساس دغده های همان دوره ساخته ام و مردم بیشتر با فیلم های اجتماعی هفت دقیقه تا پائیز و انتهای خیابان هشتم بیشتر ارتباط برقرار کرده و من را به واسطه این فیلم ها می شناسند. 

مهران مدیری سال ۹۰ را سالی پرکار برای علیرضا امینی دانست که این کارگردان گفت از دهه ۸۰ تا ۹۰ پرکار بودم. مهران مدیری علت کم کاری یاپرکاری یک کارگردان را از او پرسید که علیرضا امینی در پاسخ مشکلات مربوط به فیلم، حضور در جشنواره های مختلف و دغدغه های شخصی و خانوادگی را موجب کم کاری یا پر کاری خود دانست.

ازدواج علیرضا امینی

علیرضا امینی در پاسخ به سوال مشهور مهران مدیری در رابطه با ازدواج گفت که در مرحله ازدواج است و همسر آینده او در رشته هنر فعالیت می کند و اهل سینما است. او خود را متولد ۱۰ دی ماه ۱۳۴۸ دانسته و از خصوصیات افراد دهه چهل گفت.

علاقه علیرضا امینی به بازیگری

علیرضا امینی پس از انصراف از رشته رادیولوژی، رشته بازیگری را در دانشگاه ادامه داد تا به گفته خود دنیای بازیگران را شناخته و بتواند بازی دلخواه خود را از بازیگران بگیرد. او در این زمینه از بازیگران مطرحی همچون محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، امیرحسین رستمی و شاهرخ استخری نام برد که با آنها کار کرده و استعداد آنها را شناخته بود.

مهمترین ویژگی کارگردان از نظر علیرضا امینی

علیرضا امینی در پاسخ به سوال مهران مدیری که پرسید ویژگی یک کارگردان چیست گفت که یک کارگردان باید در اجتماع باشد، مردم را به خوبی بشناسد و به مسائلی بپردازد که کمتر به آن پرداخت شده و عمیق باشد.

من تاکنون جوایز بسیاری دریافت کرده ام و تا این لحظه تقریبا ۷۰ جایزه بین المللی دارم که این جوایز به من کمک می کرد تا سوژه هایی را انتخاب کنم که مسئله انسانیت در فیلم ها عمومیت داشته باشد.

علیرضا امینی خود را مدیون عباس کیارستمی و دلپاک دانست و کمک بسیاری از آنها دریافت کرده است.

علیرضا امینی

نقد در ایران بسیار ضعیف است

مهران مدیری در بخشی از سوالات خود از علیرضا امینی پرسید که آیا فردی انتقاد پذیر است که او در پاسخ گفت نقد را بسیار دوست دارد زیرا با توجه به نقد، گام برمی دارد اما نقد در ایران بسیار ضعیف است و گاه منتقدان مغرضانه عمل می کنند زیرا بر خلاف نقد در دنیا ، نقد در ایران کمکی به ساخت فیلم نمی کند.

بازیگر و فیلمساز مورد علاقه علیرضا امینی

محسن تنابنده، حامد بهداد و نوید محمدزاده از بازیگران مورد علاقه علیرضا امینی هستند و سبک آقای کیارستمی را به خاطر رئالیستی بودن کارهایش بسیار دوست دارد.

مهمترین اتفاق زندگی علیرضا امینی

علیرضا امینی یکی از مهمترین اتفاقات زندگی خود را دعوت همسر تهیه کننده در سینما را که منجر به تغییر مسیر زندگی او شد می داند و در ادامه خاطره ای از حضور در جشنواره لوکارنو گفت که با فیلم دانه های ریز برف در آن حضور داشت. او در این جشنواره جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرده و در اختتامیه این رویداد، جایزه خود را به کیم کی دوک تقدیم کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 448 views بار دسته بندی : سینما ، تئاتر ، تلویزیون تاريخ : 14 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها