دی سینما شب متفاوت و جذاب دورهمی با دکتر انوشه - دی سینما

برنامه دورهمی با حضور دکتر انوشه

برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری شب گذشته ۱۰ دی ماه ۹۹ روی آنتن شبکه نسیم رفت. مهران مدیری در این برنامه میزبان دکتر محمود انوشه روانشناس و مشاور خانواده بود.

دکتر انوشه از چهره های شناخته شده حوزه روانشناسی است که سخنرانی های او معروف است و پیش از این هم در برنامه تلویزیونی کتاب باز به صحبت با مخاطبان تلویزیونی پرداخته است.

در برنامه دورهمی دکتر انوشه چه گذشت

مهران مدیری در ابتدای گفتگویش به علاقه زیادی که به دکتر انوشه و سخنانش دارد اشاره کرد و در ابتدای کلام از انرژی خاص دکتر انوشه گفت و درباره کرونا و شرایط سخت این روزها صحبت کرد.

دکتر انوشه و مهران مدیری

دکتر انوشه درباری کرونا گفت:متاسفانه شرایطی پیش آمده است که شرط زنده بودنمان کنار هم نبودن است و اینکه باید زندگی را زندگی کرد و ما بیش از آنکه از ویروس ها بمیریم از اخبارها میمیریم و ما بدهکاریم به بچه هایی که ذهنشان را آشفته کرده ایم و به خیلی چیزا و افراد بدهکاریم و از بس ترس کرونا را داریم و در پی مقابله با مرگ بوده ایم زندگی را فراموش کرده ایم.

ده ها ویروس، بیرون و درون خانواده خطرناک تر از کرونا داریم که دارد خانواده را از پای در می آورد مثل سرزنش، نصیحت مدام، متهم کردن، منت گذاشتن، گلایه کردن و… این موضوع دارد مردم را میکشد و خیلی بدتر از کرونا است و ویروس های بیرونی دیگری هم وجود دارد که فرد را میکشد.

زندگی از نگاه دکتر انوشه و شادترین و غمگین ترین روز آن

دکتر انوشه درباره زندگی گفت:زندگی از نگاه من چند وجه دارد و گاهی گمان میکنم که زندگی شبیه یک آپارتمان است که سقف خانه من کف خانه دیگری است و به همین منوال ادامه دارد.

این روانشناس کشورمان ادامه داد:گاهی احساس میکنم زندگی شبیه قهوه سیاه، تلخ و داغ است و می پذیرم سیاهی را با سپیدی صداقت، تلخی اش را با شیرینی صمیمیت و داغی اش را با صبر تحمل کنم و این سه اصل را در پیاله زندگی وارد کردم و ۵ سمبل برای زندگی داردم سجاده، سنتور، بادکنک، نی و قطره باران و درباره هر کدام توضیح داد.

دکتر انوشه درباره شاد بودن گفت:آدم برای شاد بودن باید عاشق باشد و یکی از مقامات عشق را در وجودش زنده نگه دارد و برای من شادترین و غمگین ترین روز سال ۱۳ به در است و از این نظر شاد است که مردم بی در و پنجره در کنار هم شاد هستند و غروب سیزده به در برای من غمگین ترین روز سال است و گاهی تا یکی دو ساعت در این ساعات گریه کرده ام.

دکتر انوشه در دورهمی

نظر دکتر انوشه درباره عشق

دکتر انوشه درباره نگاهش به عشق و ازدواج گفت:اگر بخواهم بارزترین جمله را در شان عشق بیان کنم باید از حضرت مولانا بگویم و معتقدم که نهایت معنای عشق در این جمله است که فرد آنچه داشته داده است و باز هم باید هرچه دارد برای اثبات عشق بدهد.

این مهمان برنامه دورهمی ادامه داد:من معتقدم که عشق چند لایه دارد و در سطح انسانی و بین آدم ها شبیه نماز است و وقتی تکبیر را میگوییم و خدا را اراده میکنیم اگر سرمان به این طرف و آن طرف برود نمازمان باطل است و عشق هم همین است و من معتقدم وقتی کسی را اراده کردم و به او عشق ورزیدم دیگه اجازه ندارم دل و سرم به این طرف و آن طرف برود و باید وفادار بمانم.

تاثیر دعا در زندگی دکتر انوشه

مهران مدیری در بخشی از گفتگو از مهمان برنامه درباره کاری که در زمان بد بودن حالش انجام میدهد پرسید که گفت:خیلی دعا میکنم و وقتی حالم خیلی بد است حتما گوشه ای را پیدا میکنم و با خدا حرف میزنم.

دکتر انوشه ادامه داد:من سالهاست که شب ها بعد از نماز مغرب و عشا یک ستاره را به طور تصادفی انتخاب میکنم و همه درد و دل های روزم را با او میگویم و برای همه انسانها دعا میکنم و در طول روز بی صبرانه منتظر شب هستم که این ارتباط را با این ستاره ها برقرار کنم.

دکتر محمود انوشه

این مهمان برنامه دورهمی درباره اتفاقی که حالش را بد میکند گفت:گریه بچه ها خیلی حالم را بد میکند چون فکر میکنم در یک تنهایی عمیق هستند و این خیلی من را ناراحت میکند.

دکتر انوشه در ادامه صحبت هایش درباره اقتصاد و مسئولین صحبت کرد و در نهایت گفت:اخلاق از نقطه ای آغاز میشود که ما بتوانیم خودمان را جای دیگری بگذاریم و دیگری را بفهمیم و شهدا صراحتا به ما گفتند که ما از حلالش گذشتیم که شما از حرامش بگذرید و در این شرایط سخت ما باید همدیگر را بفهمیم و درک کنیم و اینکه یک لیوان اگر سرد و گرم شود ترک برمیدارد چه برسه به دل آدم و اینقدر سریع قهر و آشتی نکنیم و دل همدیگر را نشکنیم.

در پایان برنامه مهران مدیری از دکتر انوشه خواست حکایتی از مولانا را برایش تعریف کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 380 views بار دسته بندی : سینما ، تئاتر ، تلویزیون تاريخ : 14 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها