دی سینما  سینمای ایران با کاهش تحقیق و پژوهش و همچنین فیلمنامه نویسی   بانقص و کمبودهمراه میباشد. - دی سینما

اندیشه: مرتضی شایسته، تهیه‌کننده باسابقه سینمای ایران معتقد است: در حال حاضر در سینمای ایران جای خالی تحقیق و پژوهش به شدت احساس می‌شود و جز در موارد اندک و انگشت شمار شاهد جاری بودن این مسئله در آثار نیستیم.

به گزارش اندیشه، مرتضی شایسته تهیه‌کننده سینما با اشاره به مفید بودن پرداختن به مسئله پژوهش در سینمای ایران گفت: نه تنها سینمای ایران بلکه سینما در همه جای دنیا به مقوله پژوهش نیاز دارد. اگر در کارها به مسئله تحقیق و پژوهش اهمیت داده نشود نتیجه اثر قابل قبول نخواهد بود. برای مثال آثار تاریخی، اسلامی و ایرانی آثاری هستند که به شدت نیازمند پژوهش هستند و باید بر اساس سندهای تاریخی که درباره یک برهه یا اتفاق خاص وجود دارد به یک فیلمنامه‌ای برسند که محتوای غنی و قوی داشته باشد تا اثر ساخته شود.
وی ادامه داد: از سوی دیگر در کارهای روز هم این موضوع اهمیت خود را دارد چراکه یک مسئله یا موضوع امروز هم ممکن است برای عمق داشتن نیاز به تحقیق داشته باشد. ما قومیت‌های مختلف و زیادی در کشورمان داریم اما در سینما درباره به آنها اثری ساخته نمی‌شود و دلیل آن هم این است که اساسا پژوهشگری که بتواند به شکل درست و دقیق درباره آنها تحقیق کند نداریم. متن اولیه‌ای که بر اساس مستندات و تحقیق‌های مختلف به دست آمده باید به عنوان پایه اصلی مورد استفاده فیلمنامه‌نویس یک اثر قرار بگیرد اما شاید در برخی از موارد به این مسئله مهم کم‌توجهی شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 496 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 7 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.