دی سینما راز پنهانی که کارگردان سریال بازی مرکب لو داد - دی سینما

سریال Squid Game یا «بازی مرکب» یکی از جدیدترین سریال های کره ای نتفلیکس است که این روزها سر و صدای بسیاری به پا کرده است. داستان جذاب، بازی حرفه ای و باورپذیر بازیگران، انتخاب آهنگ، ترکیب هنرمندانه درام و اکشن سبب شده سریال Squid Game به یکی از قوی ترین سریال های حال حاضر تبدیل شود.

این سریال جذاب دارای نکات و ایستر اگ هایی است که اکثرا از چشم مخاطب مخفی می ماند، در این بخش از فرهنگ و هنر نمناک نکات و رازهای جالبی را درباره سریال بازی مرکب بیان می کنیم که امیدواریم برایتان جالب باشد.

سریال خارجی

۱- کارگردان سریال اسکویید گیم؛ هوانگ دونگ – هیوک اولین بار در سال ۲۰۰۸، ایده این فیلم به ذهنش رسید اما شک و شبهه زیادی داشت و از لحاظ مالی هم دچار مشکل بود.

۲- فیلم نامه بازی مرکب یک سال زمان برد تا به طور کامل نوشته شود اما همه جا آن را رد می کردند تا این که ۱۰ سال بعد، یعنی سال ۲۰۱۹ نتفیلیکس آن را پذیرفت.

۳- بازی مرکب محبوب ترین سریال تاریخ فعالیت سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس است که در ۹۰ کشور در صدر پربازدیدترین سریال ها قرار گرفته است.

۴- هوانگ اول داستان را به صورت یک فیلم سینمایی نوشته بود اما بعداً تصمیم گرفت که آن را به سریال تبدیل کند و در نتیجه تعداد مراحل بیشتری به بازی اضافه کرد و کاراکتر های جدیدی مانند جون_هو که در پیش نویس اول نبودند را به فیلم اضافه کرد.

۵- هوانگ گفت عنوان این فیلم و داستانش از روی بازی واقعی مرکب است که بازی مورد علاقه او از دوران بچگی بوده و سعی کرده که آن را نماد موضوع اصلی این فیلم کند.

۶- هوانگ دونگ تا جایی که توانسته از جلوه های ویژه کامپیوتری استفاده نکرده و لوکیشن های بزرگ سریال واقعا ساخته شده اند و در طراحی دکور از سی جی آی استفاده نشده و کاراکترهای جانبی و سیاهی لشگر همه بازیگرند مثلا بر سر صحنه چراغ قرمز و چراغ سبز بیش از ۵۰۰ نفر در صحنه حضور داشتند.

۷- سه شخصیت اصلی فیلم از همان ابتدایی که شروع به کار کردند، در ذهن کارگردان بودند و بازیگر های آن نیز انتخاب شده بودند.

۸- در فیلم قرار بر این بود که جی_ یونگ یک پسر باشد اما بعداً تصمیم گرفتند که کاراکتر یک دختر را برایش انتخاب کنند.

۹- عروسک بزرگی که در طول فیلم چشم هایش چراغ سبز و چراغ قرمز داشت، یک تصویر و یک نماد از کتاب های داستانی کودک در دهه هفتاد و هشتاد بود.

۱۰- سکانس برش دادن تصاویر از روی قالب های کیک، سه روز طول کشید و آن ها در طول این سه روز، مدام بوی شکر را احساس می کردند.

۱۱- فضای بازی که برای آن ها طراحی شده بود، یک فضای بازی واقعی بود که بازیگران فکر کنند واقعا کودک شده اند.

۱۲- در صحنه طناب کشی در آن طرف طناب، یک ماشین به طناب وصل کرده بودند تا بازیگران واقعاً به خودشان فشار وارد کنند و بخواهند طناب را بکشند.

۱۳- پل شیشه ای تقریباً یک متر بالای زمین ساخته شده بود و در آن سکانس، بازیگران واقعا ترسیده بودند.

۱۴- خوابگاهی که شرکت کنندگان بازی در آن حضور داشتند، شبیه به یک انبار بود. یعنی به گونه ای که انسان ها فرقی با کالا و اسباب بازی نداشتند و تخت افرادی که در آن جا بودند، شبیه به قفسه های انبار بود.

۱۵- روی دیوارهای خوابگاهی که شرکت کنندگان بازی در آن حضور داشتند، نقاشی های کودکانه کشیده شده بود که درواقع تمام ۶ بازی مربوط به داستان سریال را می توانید در دل آن ها تماشا کنید. بازیکنان حاضر در خوابگاه اگر به دیوارهای اطراف خود با توجه بیشتری دقت می کردند، خیلی راحت می توانستند اطلاعات زیادی از بازی های آینده کسب کنند و اینقدر راحت یکی پس از دیگری کشته نشوند.

۱۶- ترسناک ترین مولفه های قسمت اول این سریال عروسک بزرگی است که باعث کشته شدن صدها انسان شد، جالب است بدانید این عروسک به طور کاملا واقعی وجود خارجی دارد و در شهر جین چئون به عنوان یک مجمسه تزیینی در ورودی یک موزه اسب سواری تعبیه شده است.

۱۷- گیره ریزی روی موهای عروسک قرار گرفته که از تلفیق مربع ، مثلث و دایره ساخته شده است.

۱۸- ازطریق یک شماره هشت رقمی با برگزارکنندگان این بازی ها تماس گرفته می شد، جالب است بدانید شماره تلفنی که روی آن کارت ها ثبت شده بود کاملا واقعی است و متعلق به یک شهروند کره جنوبی بوده که بعد از پخش سریال روزی ۱۰۰ تماس با او برقرار می شود و آرامشش را گرفته است.

۱۹- نظریه ای وجود دارد که پیرمرد یا همان شخصیت «ایل نام» پدر واقعی شخصیت سونگ گی هون، نقش اصلی سریال به شمار می رود زیرا در قسمتی از سریال پیرمرد به سونگ می گوید که قبلا در مکانی دقیقا شبیه به همین جا زندگی کرده ام و سونگ نیز می گوید:«چه جالب، من هم همین طور». همچنین پیرمرد به سونگ می گوید در کودکی خیلی کتک خوردی؟ سونگ حرف او را تایید می کند و می پرسد تو از کجا می دانی؟ پیرمرد هم خیلی خونسردانه به او می گوید که پسر من هم دقیقا همین طوری بود.

۲۰- هویون جونگ بازیگر نقش «کانگ سه – بیوک» یک مدل بوده و نخستین بار مقابل دوربین قرار گرفته است. او پس از حضور در سریال «بازی مرکب»، دارای بیشترین دنبال کننده در میان بازیگران کُره ای شد.

۲۱- رنگ لباس های بازیگران تنها جنبه زیبایی نداشته و هوانگ دونگ برای هدف خاصی از سبز و صورتی استفاده کرده، در مدارس کره جنوبی لباس ورزشی مدارس کودکان سبز است که به معنای فرمانبرداری و فردیت زدایی را برای آنها دارد و این رنگ برای شرکت کننده هایی انتخاب شده که از حقوق خود گذشته اند و برای زنده ماندن به حرف مجری های بازی گوش می دهند.

رنگ صورتی در فرهنگ کره معنی ترس و خطر می دهد، به همین خاطر نگهبان ها صورتی پوشیده اند.

۲۲- راهرویی که شرکت کننده ها بعد از هر بازی از آن عبور می کنند، صورتی رنگ بوده و الهام گرفته از نقاشی ام سی اشر هنرمند هلندی می باشد. این نقاشی مکانی را متصور می شود که قوانین فیزیک و طبیعت آن مستقل از قوانین دنیای واقعی است مثل بازی مرکب که قوانین آن با دنیای واقعی متفاوت است.

۲۳- شکل های روی ماسک های نگهبانان برگرفته از ظاهر مورچه ها در یک کلونی است. در هر کلونی مورچه ها هر مورچه نقشی دارد و از نظر ظاهر با هم تفاوت دارند، شکل های روی ماسک نگهبانان نیز همین نقش را دارند، دایره نشان دهنده کارگرها، مربع نشان دهنده مدیرها و مثلث نشان دهنده سربازها است.

۲۴- دست فرد پشت پرده بازی مرکب اپیزود اول رو شد اما کمتر کسی به آن توجه می کند. در بازی چراغ قرمز و چراغ سبز دوربین های عروسک بازی دور تمام شرکت کننده ها نوار سبزی می کشد تا حرکتشان را بررسی کند، غیر از پیرمردی که از بازی لذت می برد. این پیرمرد لباس شماره یک را پوشیده و در میان مجریان بازی از همه ثروتمند تر است.

۲۵- تابوت ها هم شبیه به یک جعبه هدیه بود، چون از نظر مجری ها مرگ برای شرکت کنندگان مانند یک هدیه است و آنها عقیده دارند خالق این بازی خدا است و قدرت بی نهایت دارد و هدیه مرگ را به انسان ها می دهد.

۲۶- کارگردان هنری این فیلم ایده ماسک روی صورت کارمندان بازی مرکب را داد که برگرفته از ماسک های سنتی در کره بودند.

۲۷- بازیگر نقش اصلی فیلم زمان زیادی با کارگردان رفت و آمد می کرد تا بتواند به کاراکتر اصلی خودش در فیلم پی ببرد و آن را واقعی تر بازی کند.

۲۸- فیلم در نوامبر سال ۲۰۲۰ فیلم برداری شد.

۲۹- کارگردان این فیلم گفت اگر قرار باشد فصل دو بازی مرکب را بسازند، احتمالاً داستان ابداع کننده و رئیس این بازی را افشا می کنند.

۳۰- عنوان اولیه این سریال Round six یا دور ششم بوده که به squid game تغییر نام داده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 359 views بار دسته بندی : سینما ، تئاتر ، تلویزیون تاريخ : 16 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.