دی سینما جایزه بزرگ جشنواره بوردو به متری شیش و نیم رسید - دی سینما

فیلم سینمایی متری شیش و نیم به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سیدجمال ساداتیان سال ۹۷ ساخته شد و برای اولین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.

متری شیش و نیم در نهمین جشنواره فیلم مستقل بوردو در کشور فرانسه به نمایش درآمد و افتخاری دیگر برای سینمای ایران کسب کرد.

جایزه متری شیش و نیم در کشور فرانسه

سعید روستایی کارگردان فیلم متری شیش و نیم با انتشار پستی خبر از جایزه فیلمش در کشور فرانسه داد و نوشت:

جایزه بزرگ جشنواره بوردو به متری شیش و نیم رسید. نهمین جشنواره فیلم مستقل بوردو در کشور فرانسه امسال میزبان فیلم «متری شیش و نیم» به کارگردانی سعید روستایی و تهیه کنندگی سید جمال ساداتیان بود.

این رویداد سینمایی که از تاریخ ۱۴ تا ۱۹ اکتبر (۲۲ تا ٢٧ مهر) در فرانسه برگزار شد، ساعتی قبل در مراسم اختتامیه، جایزه بزرگ این جشنواره را به سعید روستایی اهدا کرد.

«متری شیش و نیم» به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی تاکنون موفق به کسب چندین جایزه بین المللی از جمله بهترین کارگردانی و بازیگری (نوید محمدزاده) از جشنواره فیلم توکیو و تقدیر ویژه بهترین فیلم بین المللی ازجشنواره فیلم زوریخ شده و جشنواره فیلم ونیز، استکهلم، شیکاگو، مینسک و جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک نیز حضور داشته است.

پخش بین المللی «متری شیش و نیم» بر عهده محمد اطبایی (مستقل های ایرانی) است.

متری شیش و نیم

سعید روستایی از کارگردان های جوان سینمای ایران است که سال ۹۴ فیلم ابد و یک روز را ساخت و با این فیلم توانست نظرات زیادی را به سمت خود جلب کند.

نوید محمدزاده

متری شیش و نیم روایتی از یک پرونده فروش مواد مخدر و تلاش پلیس برای شناسایی عوامل این پرونده است.

پیمان معادی

پیمان معادی و نوید محمدزاده نقش های اصلی این فیلم را ایفا میکنند و پیمان معادی برای بازی در این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد را در نوزدهمین دوره جشن حافظ کسب کرده است.

فرهاد اصلانی

پریناز ایزدیار، فرهاد اصلانی، هومن کیایی، مرجان قمری و یوسف خسروی دیگر بازیگران فیلم متری شیش و نیم هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 324 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.