دی سینما ابلق ادامه ای بر داستان زنان در فیلم های نرگس آبیار - دی سینما

فیلم ابلق یکی از شانس های سیمرغ جشنواره امسال

نرگس آبیار بانوی کارگردان سینمای ایران است که در جدیدترین تجربه فیلم سازی اش به سراغ ساخت فیلمی با عنوان ابلق رفت و با این فیلم راهی سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شد.

ابلق پنجمین ساخته بلند سینمایی نرگس آبیار است که به عنوان یکی از شانس های اصلی سیمرغ در جشنواره فجر امسال به نمایش گذاشته میشود. این فیلم امروز در سانس اول سینمای رسانه اکران میشود و به نظر میرسد به مانند ساخته های قبلی نرگس آبیار میتواند نظرات مثبت زیادی از سوی اصحاب رسانه دریافت کند.

زن نقش اصلی قصه فیلم ابلق

فیلم ابلق به مانند ساخته های قبلی نرگس آبیار با حضور همسرش محمدحسین قاسمی به عنوان تهیه کننده مقابل دوربین رفت و داستانی از جنس زنان و معضلات اجتماعی در آن به تصویر کشیده شد.

نرگس آبیار

نرگس آبیار از کارگردان های موفق سینمای ایران است که اگرچه تعداد کارهای محدودی را در کارنامه هنری اش دارد اما فیلم های او در جشنواره های داخلی و خارجی با استقبال خوبی مواجه شده و جوایزی را هم برای او و عوامل فیلمش به ارمغان آورده است.

ابلق جدیدترین فیلم نرگس آبیار است که در شرح خلاصه داستان آن آمده است:”برای یک زن که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی می کند، ماجرایی رقم می خورد…”

همانگونه که در خلاصه داستان فیلم ابلق به آن اشاره شده است این فیلم قصه ای از جنس مشکلات و معضلات یک زن در جامعه را به تصویر میکشد و الناز شاکردوست که تجربه همکاری با نرگس آبیار را در شبی که ماه کامل شد داشت، بار دیگر در ابلق نقش اصلی قصه این فیلم را بازی میکند.

فیلم ابلق

در یک نگاه کوتاه به فیلم های نرگس آبیار همچون اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیکترند، نفس، شیار ۱۴۳ و شبی که ماه کامل شد به خوبی میتوان به جایگاه زن در ساخته های نرگس آبیار پی برد و بازیگر نقش اصلی قصه این فیلم ها همواره در جشنواره ها مورد توجه قرار گرفته است.

الناز شاکردوست بازیگر نقش راحله در فیلم ابلق است که تصویری از یک زن گرفتار در معضلات و مشکلات جامعه را در این فیلم به تصویر میکشد و نرگس آبیار باز هم گام بلندی در ساخت فیلم با نقش محوری زن برداشته است و به نظر میرسد الناز شاکردوست باز هم میتواند یکی از شانس های اصلی سیمرغ جشنواره امسال باشد.

الناز شاکردوست

بازیگران فیلم ابلق عبارتند از:

فیلم ابلق

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 361 views بار دسته بندی : سینما ، تئاتر ، تلویزیون تاريخ : 14 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها