دی سینما راهنمای جابجایی و برعکس شدن اعداد اعشاری در ورد - دی سینما

اگر نیاز به تایپ متون ? مختلف داشته باشیم، نرم افزار آفیس ورد (Microsoft Office Word) یکی از گزینه های مطلوب جهت استفاده می باشد. اما یکی از مشکلاتی که در هنگام تایپ اعداد اعشار ممکن است با آن رو به رو شویم، جابجایی اعداد است. امروز در رهنامه راه های حل مشکل جابجایی و برعکس شدن اعداد اعشاری در ورد را به شما آموزش خواهیم داد.

رفع مشکل برعکس و جابجا نوشتن اعداد اعشاری در ورد

How to Fix Displaced Decimal Numbers in Word

برعکس نوشتن اعداد اعشاری در ورد، باعث انتقال اشتباه مطلب مورد نظر می شود که حتما باید اصلاح شود. در برخی از موارد نیز ممکن است عدد اعشاری با نقطه به صورت صحیح نوشته شود اما با تبدیل نقطه به ممیز، جای اعداد عوض شوند که در ادامه روش حل این مشکل را نیز بررسی خواهیم کرد.

حل مشکل بهم ریختن اعداد اعشاری در ورد ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ (حل مشکل ممیز اعداد اعشاری در ورد)

برای حل مشکل تغییر علامت اعشار در ورد ابتدا فایل ورد مورد نظر خود را باز کرده و دکمه های Ctrl+H را فشار دهید. با این کار پنجره Find and Replace باز می شود. به تب Find بروید. همچنین می توانید با رفتن به تب Home و کلیک روی گزینه Replace از قسمت Editing به این ابزار دسترسی داشته باشید.

روی گزینه More در گوشه پنجره کلیک کنید.

گزینه Use Wildcard را فعال کنید.

حال در قسمت Find What باید عبارت زیر را وارد کنید.

([۰-۹]{۱,}).([۰-۹]{۱,})

البته توجه داشته باشید که اگر در فایل ورد شما، عددتان به جای نقطه دارای ممیز است، باید در عبارت ذکر شده به جای نقطه از ممیز استفاده کنید.

سپس برای تغییر مکان عدد صحیح و اعشار یک عدد، در باکس Replace With نیز عبارت زیر را تایپ کنید.

۲٫۱

چگونه در ورد ممیز بگذاریم؟ در نظر داشته باشید که در صورتی که می خواهید علاوه بر جا به جایی اعداد، به جای نقطه از ممیز استفاده شود، باید دستور زیر را در کادر  Replace With وارد کنید.

۲/۱

در شرایطی نیز اگر عدد شما فارسی باشد و نخواهید که به انگلیسی تبدیل شود و یا در شرایطی که عدد شما انگلیسی باشد اما بخواهید به فارسی نیز تبدیل شود، پس از وارد کردن دستور ذکر شده زمانی که که نشان گر موس در قسمت Replace With است روی گزینه Format در پایین پنجره کلیک کنید. در منوی باز شده گزینه Language را انتخاب کرده و پس از باز شدن پنجره Replace Language، زبان Persian یا Farsi را انتخاب کنید. روی OK کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 4,124 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 4 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.