دی سینما دندان مصنوعی ثابت وهزینه آن - دی سینما

سرپی: جایگزین کردن پروتز‌های دندانی و دندان‌های مصنوعی به جای دندان‌های از دست رفته، یکی از اصلی‌ترین روش‌های اصلاح طرح لبخند به حساب می‌آید. دندان مصنوعی ثابت نوعی از دندان‌های مصنوعی است که بر خلاف نوع قدیمی دندان‌های مصنوعی متحرک نبوده و روی فک فرد ثابت می‌ماند و عملکردی کاملا مشابه دندان‌های حقیقی انسان‌ها دارد.

ظاهر دندان‌های مصنوعی ثابت امروزه به نوعی است که تشخیص آن‌ها از دندان‌های حقیقی انسان‌ها دشوارتر است. دندان‌های مصنوعی ثابت بر پایه ایمپلنت سوار می‌شوند و همین موضوع نیز سبب می‌گردد که پایه ایمپلنت همچون ریشه دندان عمل کرده و دندان‌های مصنوعی را به صورت ثابت روی استخوان فک و لثه افراد نگاه دارد. در ادامه این مطلب با سرپی همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با دندان مصنوعی، دندان مصنوعی ثابت، انواع دندان مصنوعی ثابت، مزایای آن، همچنین مراقبت‌های پس از جایگزینی آن و همچنین قیمت آن با شما در میان خواهیم گذاشت.

پروتز ثابت دندان چیست؟

بطورکلى پروتز یعنی جایگزینی عضوی از بدن با مشابه مصنوعی آن. پروتز دندان نیز یکی از انواع پروتز‌ها می‌باشد. جایگزین کردن پروتز‌های دندانی به جای دندان‌های از دست رفته، یکی از اصلی‌ترین روش‌های اصلاح طرح لبخند میباشد. پروتز دندانى ثابت مزایای بسیار زیادی دارد، اما پیش از اقدام برای جایگزینی آن بهتر است نکاتی را بدانید.. پروتز دندان دارای دو نوع کلی ثابت و متحرک است. پروتز ثابت یعنی پروتزی که قابل در آوردن از دهان توسط بیمار نمی‌باشد و عملکردی کاملا مشابه دندان‌های حقیقی انسان‌دارد.

 

انواع پروتزهای ثابت دندان

پروتز ثابت می‌تواند متکی بر دندان یا ایمپلنت باشد.

پروتز‌های ثابت متکی بر دندان

کراون و بریج (یا همان روکش) و لمینیت‌ها می‌باشند.

پروتز ثابت متکی بر ایمپلنت

پروتز ثابت متکی بر ایمپلنت می‌تواند ناحیه بی دندانی تک دندانی تا بی دندانی کامل فک بالا، پایین یا هر دو را شامل شود. تعداد ایمپلنت لازم جهت پروتز ثابت متکی بر ایمپلنت برای درمان بی دندانی کامل فک پایین: حداقل تعداد پایه ایمپلنت تعریف شده برای پروتز ثابت شش عدد می‌باشد که البته در بیشتر موارد بیش از این تعداد مورد نیاز است و برای درمان بی دندانی کامل فک بالا (حداقل تعداد هشت عدد می‌باشد.)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 484 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 10 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.